fredag, februari 27, 2009

Hur ska det gå i kvartarna?

Nu ska det avgöras! Kvartsfinaler, semifinaler och till slut SM-final på Studenternas! Hela Idrottsvärlden står stilla och darrar. Hur ska det gå?

Ingen blev förvånad när Edsbyn som serievinnare valde Vänersborg. Många skulle bli förvånade om Vänersborg slår ut Edsbyn. Möjligen kan de utmana i första matchen på hemmaplan. Edsbyn går vidare till semifinal!

Ingen blev heller förvånad när Västerås valde Broberg. Västerås har verkligen överraskat i år med sitt unga lag. Jag tror att de vinner i två raka, men om Broberg lyckas att vinna på hemmaplan kan de unga spelarna börja vackla. Men mitt säkra tips är att Västerås går vidare.

Sirius valde lite överraskande Vetlanda. Tränarens motiv var något märkligt;
- Vi vill ha en utmaning!
Vad han säger är att en match mot Hammarby är ingen utmaning. Jag undrar vad Sirius kassör anser om uteblivna derby-intäkter?
Sirius har verkligen överraskat i årets elitserie, men jag tror inte de håller mot Vetlanda. Vetlanda har å andra sidan inte spelat bra på sistone, men jag tror att "de gule" skärper till sig när det gäller. Kolla matchen på SVT1 i morgon, och håll tummarna på det spelande laget Vetlanda! Det ska jag göra!

Till slut hade Sandviken bara Hammarby att välja på. Här kan det gå hur som helst. Sandvikens mycket kloke tränare Ola Grönberg var redan i början av elitserien orolig över hur hans unga spelare skulle orka säsongen ut. Men Hammarbys mer erfarna spelare har inte rosat marknaden senaste tiden. Bägge lagen har visat mycket ojämn form. Jag hoppas på Hammarby, men tror på Sandviken. Men om Hammarby på ett klokt sätt använder dubbelmötet i Sandviken tisdag och torsdag med klok träning och bra övernattningar, kan de vända två bortamatcher till en fördel. Jag vågar inte tippa utgången.

Bilden är hämtad från www.lagsidan.se

Inga kommentarer: