lördag, februari 09, 2008

Trött Bajen vaknade till i sista halvtimmen

Före matchen hade jag förväntat mig ett spelsuget och taggat Hammarby, efter VM-uppehållet. Men istället fick jag se ett oinspererat och slött lag. Tydligen tyckte Oscar Jonsson likadant. I 23:e minuten hämtade han bollen från målvakten, och körde rakt igenom Motalas försvar och gjorde 1-0. Detta borde ha blivit en väckarklocka för lagkamraterna. Istället blev det tvärtom. Motala gjorde 1-1 och 1-2. Hade inte Hammarbys målvakt Jonas Svensson storspelat, hade halvtidsresultatet kunnat vara 1-5.
I början av andra halvlek fortsatte Hammarbys nonchalanta spel. Men efter 60 minuters spel vaknade Hammarby. De körde helt enkelt Motala sönder och samman i sista halvtimmen.
Jag anser att Jonas Svensson var klart bäst på plan. Men juryn utsåg Robert Rimgård. Detta val är inte helt fel. Den grabben kan gå hur långt som helst. Förutom Jonas och Robert vill jag också nämna Gustav Björkmans stora fitghterhjärta.
Motala spelade en destruktiv och tråkig bandy. Det verkade vara bättre att inte släppa in mål, än att göra ett eget. Detta gällde även när de låg under i slutet av matchen.
Till slut vann Hammarby matchen med 9-4, och dessa gjorde målen:
Robert Rimgård 2, Stefan Persson 2, Oscar Jonsson 1 , Daniel Eriksson 1, David Karlsson 1, Gustav Björkman 1, Lasse Karlsson 1

Inga kommentarer: