lördag, november 24, 2007

IFK Vänersborg

Den ende jag har hört tala positivt om Vänersborg i bandysammanhang är Hammarbys förre lagkapten Mikael "Larre" Larsson:
- Det är skitkul att spela i Vänersborg. Planen är trång och bökig. Publiken är fanatisk. Det blir alltid kamp och ofta slagsmål. Då trivs jag!
"Larre" och jag är inte överens om hur bandy ska spelas. Jag har aldrig tyckt om Vänersborgs sätt att "gneta" bandy. Men jag måste ge en eloge för fjolårssäsongen! 14 duktiga spelare hade lämnat klubben, men ändå gick de till åttondelsfinal. Denna säsong har börjat med en överraskande förlust mot Motala, och två överraskande segrar mot Vetlanda och Broberg. Vänersborg har överraskat, och kommer säkert att överraska resten av säsongen. Detta lag borde inte nå kvartsfinal, men osvuret är bäst.

Bilden är hämtad från www.ttela..se

1 kommentar:

Anonym sa...

Att Vänersborg "gnetar" bandy är bara kvalificerat skitsnack. Att veta hur man spelar försvarsspel är inte att gneta. Att Vänersborg spelar gnetbandy är en myt.

När ett lag som Edsbyn säger att man hade problem med Vänersborgs tempo i förra matchen så måste det finnas något med i Vänersborgs spel än bara gnet, eller?

Vänersborg har också lyckats hålla sig kvar i högsta serien 21 raka säsonger, till skillnad från exempelvis Vetlanda och Hammarby som under den tiden hunnit med att både åka ur och gå upp i högsta serien.