måndag, augusti 13, 2007

Om en stor och bred trupp!!

Jag har blivit påhoppad :-). på en bandyblogg nära mig! Det är "den glade bagaren" från Sjöbergs Lilla Paris, som vuxit sig stor, så stor, nästan lika stor och bred som den omdiskuterade truppen :-)

Han den bloggande vänersborgaren skrev nyligen ett inlägg där han gick igenom en del för tränarna positiva problem som hans bandyklubb, "bandyklubben utan framgångar", hade att brottas med inför den kommande säsongen.

Hur ska man (Vänersborg) spela i vinter? Som förra året, ett klassiskt handbollsförsvar 9 man i försvaret och den gamle Berner på topp!! Eller ska man "satsa på ett eget spel" :-)?? Vilka spelare skulle man spela med? Rotationssystemet??!! Kruxet är enligt den bloggande vänersborgaren att man i år har en så stor, bred och stark trupp!!

Och det är nu jag kommer in i bilden ...

Detta var jag ju tvungen att kommenterar, då jag har lite svårt att se den stora, breda och starka truppen!! :-). Jag såg och ser fortfarande endast samma trupp som förra säsongen, förstärkt med några juniorer och hur detta helt plötsligt kan vara en stor,bred och stark trupp, det övergår mitt bandyförstånd! Men vänersborgare kanske ser det på ett annorlunda sätt och att det är kanske därför som klubben helt saknar framgångar ;-)

Det han sen skriver om att "dom" nästan ("på vippen") slog ut oss i åttondelen, är ju bara att avfärda med att än så länge räknas inte nära och "på vippen", än så länge är det målen och resultaten som räknas. (Den urusla kommentaren om domaren lämnar jag därhän, alla har inte lärt sig den svåra konsten - konsten att förlora, ännu.)

Påhoppet på han Nyman, målkungen Nyman från "Bänken" är ju däremot lite tragiskt. Där menar han den glade bloggaren att Nyman är för gammal, eller?? Om jag då bara lite snabbt gör en jämförelse med hans egna skyttekung :-) Jonas Berner. Om jag inte är helt ute och cyklar på dressinen så är han Berner, målkungen Berner född 1969??!! Det är enligt mitt humbla sätt och se det hela ett (1) år tidigare än han Nyman, våran Nyman, Tomas Nyman!! Så våran Nyman är lite längre ifrån P50 än vad han Berner är. Äm aj rajt, or??!! Och han den störste av dom alla, mr "still going strong Fosshaug" han är född 1965 ...

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Lilla Paris sa...

Skillnaden mellan Berner och Nyman är ju att Berner på en säsong gjort dubbelt så många mål i högsta serien som Nyman gjort under hela sin elitseriekarriär.. ;-)

För övrigt går rykten om att det är fel på Berners födelseattest, att det ska stå 1979 istället för 1969. För ingen kan på allvar tro att Berner är så gammal som 38 år...s

josephzohn sa...

Aha det är så här ni skapar era legender! :-)

Anonym sa...

Haha, bra skriver, Röda nystanet! Underhållande läsning om "bandyklubben utan framgångar". Jag kan heller inte se den breda truppen. Jag tror att de kör med handbollsförsvar i vinter igen - precis som vanligt...

Anonym sa...

http://bernermania.blogspot.com/