söndag, juni 17, 2007

Är det rädslan ..

Bandyförbundet avslog ju igår sitt egna förslag om att antalet lag i Elitserien ska minska till 12 efter årets säsong till förmån för IFK Motala och Pär Höckerts förslag, som förordade att man åtminstone skulle spela klart årets säsong innan man utvärderar.

Ett sunt beslut tycker jag. Ett självklart beslut tycker jag. Låt oss först genomföra denna den historiska säsongen med en rak Elitserie innan vi utvärderar den!! Självklart, sa Watson. Självklart, sa Bill. Självklart, sa Bull!

Många bandyvänner har ju åsikter om hur dom tycker att framtiden ska se ut och det är bra. Det är bra att flera synpunkter och åsikter kommer fram. Alla vill ju det bästa för svensk bandy, men ingen har det entydiga rätta svaret ...

"Knackskottet" undrar både på sin blogg och i en kommentar här på nystanet om det är rädslan att åka ur som är orsaken till att man inte vill minska antalet lag till 12?

Rädslan att åka ur finns väl alltid och det är väl därför som Motala, Gripen, Villa och Vänersborg har gjort sina röster hörda ;-)

Se på dom topptippade fotbollslagen Landskrona och Öster. Tänk om!! Gud må förlåta!

Men rädslan för att åka ur är inte orsaken till att jag förordar 14 lag.

Jag anser som jag skrivit tidigare att om vi inte har 14 bandylag i bandylandet Sverige som vi anser och tycker är elitseriemässiga då är det för det första illa ställt med bandyn i Sverige.

För det andra om vi ska hänga med ryssarna i framtiden så behöver våra spelare många matcher mot bra motstånd och det får dom med 14 lag. Då blir det en bra balanserad säsong. Årets spelschema ser mycket bra ut, både ur spelarnas och lagens synvinkel, men också ur supportrarnas vinkelsyn.

Jag tycker att man först måste spela åtminstone en säsong innan man utvärderar om hur framtiden ska se ut!

Sen håller jag med lilla P som både här och på sin blogg pekar på det stora problemet inom svensk bandy är serierna under Elitserien! Vad händer där? Det är kanske där de stora förändringarna måste ske!!

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Knackskottet har fått en efterträdare:

http://gustaflindborg.wordpress.com/