torsdag, juni 14, 2007

Lillis gör comeback ..

Många har spekulerat i det, men inte jag, jag trodde faktiskt att han hade lagt skriskorna i garderoben för gott. Men jag hade fel, för enligt Hammarbysidan gör Stefan Lillis Jonsson comeback, han kommer att få den nya titeln spelande tränare.

"- Det är klart att det ska bli roligt att spela bandy igen, säger Lillis. Men var klar över att min återkomst i första hand ska ses som ett sätt för oss att bredda truppen inför kommande säsong. Och det är inte helt lätt att vara spelande tränare i ett lag av Hammarbys kaliber."
.. hade jag läst detta i inledningen av månaden april, då hade jag ...

Visst kan man förstå både Hammarby och Lillis, det är ju ett sällan skådat brandskattat bandylag som man har att sköta och träna och det utan pengar. Stjärnor har ju flytt klubben värre än vad brända barn någonsin kommer att sky elden och utanför stängslen vid Zinken vankar kronofogden ängsligt fram och tillbaka!

Men jag kan ändå inte tycka att det är ett svaghetstecken för svensk bandy. En spelande tränare, i ett Elitserielag, nej jag är skeptisk. Och har svårt att hålla med när man skriver att Hammarbys trupp blir alltmer spännande inför bandypremiären.

Lillis blir 43 i år och har hunnit med spelarkarriär i moderklubben Ljusdal, Västerås och Tillberga innan han kom till Hammarby 2001.

Vad gör Leif Fredblad nu för tiden???

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pengarna börjar kanske ta slut. Man har ju köpt loss både Jonas Svensson och Lars Karlsson och vunnit en budgivning med hela elitserien om David Elfving.

Men det är som sagt ett svaghetstecken att 43-åringar tvingas göra comeback för att fylla ut truppen. Fast Hammarby hade säkert kunnat värva nån spelare ytterligare, men kvaliteten på den spelaren hade nog varit tveksam...

Som jag förstått det ska Lillis bara bredda truppen och inte spela som ordinarie. Frågan är om inte Hammarby hade behövt en ordinarie Lillis trots allt.

josephzohn sa...

Pengarna som inte finns är slut :-)

Har precis kollat in Lundh vs Ekwall på fotbollskanalen - "Varför skiter alla i cupen?" och jag säger som dom gör:

Det är själva signalen som man sänder ut när Lillis får göra comeback. Han må hålla allsvensk klass, men det blir fel signal framför allt fel signal till alla unga bandyspelare!

Eller kanske!
Är det rätt signal??
Signalen som visar att det är lite kris i bandysverige efter det att alla stjärnor flyr till Ryssland!
Signalen som visar att den svenska bandyn är svag!!