söndag, juni 10, 2007

Säsongsprogrammet 07/08 fastställt

Nu har bandyförbundets tävlingskommité äntligen beslutat om hur säsongen i stora drag ska se ut. Vill du se hela säsongsprogrammet finns det på http://www.svenskbandy.se/t2.aspx?p=110262&x=1&a=917881.


Kommentarer om programmet:
Detta kanske inte var en riktig högoddsare men jag tror att programmet sett ut likadant ( i stora drag) sen stenåldern. Men det klart är man i min ålder är ju till och med mobiltelefonen en bronsålders uppfinning, så jag kanske inte skall höja rösten för mycket. Nej, jag tror att det blir en vass serie även i år. Jag har ett par lag som jag tror kan gå långt och som då kommer lite som outsiders.

Derehag höjer ett varningens finger för följande lag:

  • Vetlanda BK - tror att Styrbjörn kan tillföra mycket och om detta lag får spela ihop sig mer så kan de bli riktigt bra (Josephzohn är inte inblandad)

  • IFK Vänersborg - överraskade i år men hur länge kan dom klara sig? Mitt tips: Utslagna av Gripen i Kvartsfinal.

  • Villa Lidköping - har alltid gått långt men skall de klara det i år igen även utan Stefan Nordén?

  • Hammarby - Nu även med Lasse K, bara att gratulera bajen till det nyförvärvet. Kan bli roligt att möta bajen i år!

1 kommentar:

josephzohn sa...

Vilken härlig läsning. Låg igår i skuggan i Humlan och längtade till november och nu så presenterar du hela säsongen. Lysande!

Dock minns jag nästan när bandypremiären skedde på annandagen!!
Men det var kanske innan stenåldern.
Det kanske t.o.m. var innan man bestämde att förlägga premiären på is (floskel nummer 4)??

Sen måste det helt enkelt vara världsrekord, i alla fall "nystanrekord" att IFK Vänersborg är utslaget redan innan midsommarsillen :-)
Men om sanningen ska fram så är vi överens, för om Gripen och Lilla Parislaget möts i en kvartsfinal då kan Parisarna hälsa hem till Chanslösa Elysé :-)

Icke ens över Styrbjörn styr han Josephzohn. Men Styrbjörn kommer likt alla nässjöspelare (PG,Magnus K, Säleby, Nicke Bergström m.fl.) att utvecklas enormt i VBK och han kommer då precis som du förutspår att tillföra det trefaldiga mästarlaget enorm mycket. Han blir en viktig kugge i det redan väloljade maskineriet!

Vi kommer att gå långt, men till Uppsala tar vi bussen!!