onsdag, mars 21, 2007

Märkligt Ramsin

Det är inte utan att jag tycker att bandyns ordförande gör några märkliga uttalande i Svd. Det hela handlar om Hammarby Bandys existens och framtid. Läser man mellan raderna verkar det som om Hammarby blir särbehandlat. Håkan Ramsin säger bl.a. "att det skulle vara djupt tragiskt om vi tvingades degradera Hammarby och jag tror inte det sker". Han fortsätter med att påstå "alla vill se Hammarby spela i Elitserien" och fyller på med "Vi väger ju in även andra faktorer och då bland annat vad som är bäst för sporten i Sverige."

Personligen tror jag inte bandyns framtid är avhängig om det finns bandy i storstäderna! Jag tror att det betydligt viktigare att det byggs ett gäng bandyhallar runt om in vårt avlånga bandyland. Hallarna det är bandyns framtid. För mig personligen vore det endast kul om Hammarby blir kvar i Elitserien för att vi i la Squadra Amarilla då får slå dom i en final i framtiden! Helst skulle jag dock se de gröna i ett derby mot Djurgården på en liten icke konstfrusen bandybana långt från de stora arenorna :-)

Läs även Lilla Paris

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: