torsdag, februari 22, 2007

Så här mittemellan

Idag är det både dagen efter och dagen före när det gäller åttondelsspelandet och det är dags för en liten analys av gårdagens resultat, mina tips inför och hur det till slut slutar! Det resultat som förvånade mig mest igår var Brobergs 11-4 mot Villa. Hur kunde Villa bli så fullständigt utskåpat? Hur kunde Villa välja Broberg som motståndare?? Var verkligen Broberg Villas naturliga val?? Läser man på Villas sida på SvenskaFans så backar dom inte en sekund. Det var rätt att välja Broberg med tanke på hur de tidigare spelat just mot Broberg respektive Motala, alltså inte mycket att dividera vidare om. Men även krönikören Jimmy Tegui undrar hur ett lag kan vika ner sig fullständigt i en åttondel. Var fanns kämptagen, stoltheten och hederna, undrar han och hoppas givetvis att spelarna tar sig samman i "säsongens sista match", men att Villa ska kunna vända på 11-4 till avancemang är en ren omöjlighet, vilket innebär att mitt tips att det blir Broberg går in.


När det gäller mötet mellan Motala och Falun, så vann ju Motala helt enligt mina och klubbens planer på hemmaplan. Men slutresultatet 4-3 kanske är i minsta laget för att IFK ska lyckas hålla undan när lagen möts på Lugnet bandybana. Men jag satsar en tia på att Motala lyckas få till åtminstone oavgjort i den matchen!!


Åttondelsfinalen mellan Sirius och Bollnäs går även den enligt planerna. Jag trodde att Sirius skulle kunna rubba Giffarna hemma på Studenternas, men man skulle nog behövt ett litet större målövertag. Nu blir det programenligt Bollnäs som vänder på steken imorgon när det avgörs på Säfvstaås IP.

Så till den mest intressanta .. Vetlanda BK vs Vänersborg. Här gick det precis som väntat och önskat, det blev inget darr under galoscherna och jag kan inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att Vänerborg vänder på denna matchserie. Det blir kvartsfinal för bandylagens bandylag La Squadra Amarilla.

Inga kommentarer: