tisdag, februari 13, 2007

Inför Superallsvenskan ...

I Superallsvenskan är det dags för en toppmatch imorgon. Broberg som i förra omgången mycket överraskande fick stryk av Tillberga möter ett Sirius som återtog serieledningen efter en knapp seger över Ljusdal. Kan inte tänka mig annat än att Broberg vinner klart på hemmplan.

I von Platens hemstad Motala blir det spännande värre. Hemmalaget krossade Boltic med 11-7, medan Örebro fick inkassera en snöplig förlust 3-5 i Vänersborg. Vinnarna i denna match är med i kampen om åttondelsfinalplatserna. Inför matchen har båda lagen 10 poäng och jag tror/hoppas faktiskt att Örebro vinner med uddamålet! I Motala är det osäkert om Konstantin Emelyanov kan spela, han fick tummen avslagen i matchen mot Boltic.

I Vänersborg möts antagonisterna IFK och Boltic. Vänersborg har vunnit två raka efter VM-uppehållet utan att visa upp något större bandyspel, å andra sidan har dom ju aldrig gjort det så varför i år :-)! Boltic har i sin tur förlorat båda matcherna, först mot Broberg, då man gjorde en mycket bra match och så bottennappet mot Motala på Tingvalla!! Här tippar jag att Boltic får ordning på alla munskydd och vinner med två måls övervikt!

Omgångens fjärde match är bottenmötet mellan Ljusdal och Tillberga. Vinner Tillberga är dom verkligen med i matchen om kvalplatserna .. och det tror jag att man gör. Jag tippar en klar seger för västeråsarna.

Inga kommentarer: