lördag, januari 20, 2007

Upp och ner för IFK ...

För IFK Motala blev det en ny tung förlust mot Sirius på Studenternas. Hemmalaget kunde vinna med 3-2 och det blåvita laget från kanalstaden, som jag tippade skulle vinna Superallsvenskan, spelar och agerar precis så som jag förutspådde innan grundserien började. Nu verkar man ha hittat tillbaka till sina rätta nivå :-) och ligger strax ovanför nedflyttningsstrecket en poäng före Tillberga. Sirius är för mig det stora överraskningslaget i Superallsvenskan och tack vare två segrar över Motala är man nya serieledare!! Hur var det jag skrev om Sirius inför?? "Sämre än vad jag trodde"! Nåväl! Såg även att unge men gamle VBK:aren Calle Klingborg, numera i Sirius, syntes i matchprotokollet, tyvärr var det för en 10-minututvisning!!

IFK Vänersborg verkar ha lämnat sin långa svacka. Igår tog man andra raka segern mot Broberg. Man vinner med 4-2 hemma på Isstadion och fyra poäng på två matcher gör att Vänersborg nu ligger strax under strecket. Broberg då? Broberg är ett gåtfullt lag, ingen tvekan om det. Man blandar och ger. Nu har man tappat både spel och sereledning, så VM-uppehållet kommer nog som en dröm för det gulsvarta laget från Söderhamn.

Inga kommentarer: