onsdag, december 06, 2006

Det ska f-n vara bandymålvakt

Jag har faktiskt tänkt på det innan, men att det skulle gå så här det övergick min vildaste fantasi. Det hela handlar om VBK:s målvaktstränare Pierre Sunesson. Han var under sin aktiva karriär känd för att ha ett oerhört löd i klubban. När jag då läste att han skulle träna målvakterna då tänkte jag ...

Häromdagen hände det. Han sköt en massa stenhårda bollar på Dennis och Jakob och så helt plötsligt fick han en kanonträff. Dennis hann inte få upp händerna, bollen tar rakt på Dennis hjälm, som spricker!! Hjälmen spricker!! Läs hela nyheten på vetlandabk.com

Det ska f-n bli bandymålvakt

4 kommentarer:

Han Hansson sa...

Hjälmen tog skada, men inte hjärnan. Detta säger en hel del om en bandymålvakt.

josephzohn sa...

Har bandymålvakter en hjärna??

Anonym sa...

Att Pierre var känd för
att ha löd i klubban vet de
flesta bandyälskare.
Men vi lite äldre VBK are,
funderar fortfarande på om hans
mest berycktade uttalande var särskilt bra för laget och oss supportrar.
"Hellre en hård utanför än en lös i mål"
Själv funderade jag starkt på om
han inte fått en ricko mellan ögonen när han träningssköt mot ladugårdsväggen hemma i Kvillsfors.

josephzohn sa...

konsthandlarn:
Man kan ju även fundera om ledningen och tränarna fått en "ricko" som låter honom skjuta sönder våra målisar.