söndag, november 19, 2006

Vetlanda vinner igen

V som i Vetlanda.
V som i vinst.
V som i vansinnigt ... spännande.
Igen.
Vi besegrar Vänersborg med 5-4.
Men det satt hårt åt!

Svt24 väljer märkligt nog att visa SAIK mot Edsbyn.
Då blir undertecknad hänvisad till Radiosporten och diverse målservicetjänster.
Radiosportens lokala reporter var till en början blåare är blå.
Då var det Dennis Gustavsson som räddade VBK.
Det var Vänersborg och Vänersborg.
Vetlanda var bara Dennis och hans paradräddningar.
Inte så konstigt förresten.
Att han Gustavsson var på sitt bästa målvaktshumör.
Att han agerade levande.
Han ville väl visa "Lilla Paris" att deras ranking var åt skogen.

I den andra halvleken fick bandyn i inte Vänersborg så mycket radiotid.
Det var ju så mycket annan viktig sport ...
Och tur var kanske det.
För nu dominerade ju VBK.
Nu gick vi loss ...
Men han reportern fick komma in och göra ett avslut.
Då konstaterade han att det trots allt var en rättvis seger för VBK.
Sånt gillar jag.
Jag gillar rättvisa segrar.
Äsch förresten jag gillar alla vinster.
Bara Vetlanda vinner ...
Men.
Återigen kan jag konstatera.
Det finns nog inget värre sätt att följa bandy på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med ryska mål och gamle VFF:arens pöjk gör mål igen!!

josephzohn sa...

broder:
Viktigt för Riabchevski, att han kommer igång och in i laget.
Vad jag förstod gjorde han ett klassiskt ryskt mål, körde igenom hela Vänersborg, hamnade nästan nere i hamnen :-)
...
Har sagt det förut.
Löfstedt får i år sitt genombrott!

Han Hansson sa...

Löfstedt är bra!

josephzohn sa...

hansson:
Han får ju betydligt mer speltid i år och han är bra.