måndag, oktober 30, 2006

Bandykuriosa (Villa)

Så har då turen kommit till Villa.
Villa/Lidköpings BK.
Vad är Villa för mitt gula hjärta?

Det finns inte mycket mer att säga om Villa än att ...

Villa BK är klubben som aldrig når ända fram!

Men mest är det två spelare som är Villa för mig!

"Micke" Arvidsson och Christer Kjellqvist.

Dessa två "lirare" är som ett signum för klubben.
Villa har alltid varit ett "spelande lag".
Lirarnas lag.
Ett lag som vill spela bandy!
Och det är kanske därför.
Kanske är det därför man alltid faller på den röda mållinjen!
Vissa år har man dock inte ens kommit över mittlinjen.
37 allsvenska säsonger och inte ett enda guld.
Inte ens en liten World Cup-titel.
Kommer framgångarna i år.
Nej!
Kan inte tänka mig det.
Men det återkommer jag till ...
Jag återkommer till tabelläget ;-)

BAOB om Villa


.. kuriosatråden ...

Inga kommentarer: